3. juli 2018

Bidrag til Ett Trykk 3/18

Mine GD-kort i Ett Trykk 3/18
 
 
Oppgaven som GD er å bidra til utfordringene i bladet. I dette nummeret var det som følgende:

Mitt bidrag til fargeutfordringen:
 
På dette kortet er alt stemplet.
Mønsterdelene er stemplet med to forskjellige stempler fra Concord & 9th, på hver sin kartong, før de ble montert sammen. Blekket jeg har brukt er fra Gina K Design's og Hero Arts.Kuttet så ut panelet med en ramme-dies fra Mama Elephant. Blomsten er stanset ut fra den ene stemplede bakgrunnen og montert med putetape for dimensjon.
Embosset «thank» fra My Favorite Things, med hvit embossing fra Hero Arts på den sorte stripen og «you» er en diecut som er stanset ut 3 ganger og limt oppå hverandre for å skape litt dybde. Diesen er fra Pretty Pink posh. Limte så panelet på kortbasen, med mosegummi imellom for mer dimensjon.
«You» og de hvite og sorte diecuttene har fått et strøk med Wink og Stella glitterpennen. Til slutt er det pyntet med halvperler og Nuvo Drops.

 

Mitt bidrag til skisse og tema-utfordringen:

Til tema-utfordringen valgte jeg å lage et litt utradisjonelt bryllupskort.
Først stanset jeg ut panelet i hvit kartong med en dies fra Kort og Godt. Maskerte langs sømkanten, sånn at når jeg stemplet ville det bli en ren hvit kant ytterst på panelet. Stemplet så opp bakgrunnen med fjær-stempler fra Hero Arts, med blekk fra Memento. Den fargede kartongen er laget ved å gni den samme stempelputen som jeg brukte til å stemple med, på hvit kartong, dette for å få perfekt farge match.
Believe og hjertene er fra Simon Says Stamp og er stanset ut 3 ganger og limt oppå hverandre for dimensjon, før de ble embosset med gull. Fuglene stempler fra Hero Arts og er stemplet og stanset ut. Embosset tekst fra Simon Says Stamp med hvitt på striper av samme blå hjemmelagd kartong. Monterte tilslutt panelet på kortbasen med mosegummi imellom for dybde.


Kreativ hilsen fra Kjersti

1 kommentar:

  1. Det var et utrolig flott bryllupskort - så fint å kunne lage noe som er litt anderledes enn alla andre. Herlig.
    Flott sommerkort også, med masse farger :-)

    SvarSlett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...