7. juli 2018

På tide å få brukt opp noen rester - 3 kjappe kort ble det :)

På scrappepulten min har jeg et avlangt fat i porselen på ca 35x12cm. Her oppbevarer jeg rester fra prosjekter jeg har holdt på med, men som av en eller annen grunn ikke ble brukt.
Her havner ord og annet jeg har stanset ut, pynt jeg har laget - eller funnet frem fra stæsjet men som ikke ble brukte allikevel (..kremt ikke ble lagt tilbake..kremt..), halvveis planlagte prosjekter osv.  
Jeg tror det opprinnelig er et fat for kubbelyser, fra IKEA, men dette passer perfekt til smårestene mine. 
For ikke lenge siden gikk jeg gjennom restene -
og vips hadde jeg 3 kort :)
 
 
 
Kort nr1:
Panelet her var tiltenkt et annet kort, men ble ikke brukt, de utstansede blomstene i mosegummi tror jeg har ligget i fatet i minst 2år, det samme med det turkise hjertet i chippboard.
Montert på en kortbase i kraft-kartong som er 4,25x5,5", stemplet og embosset tekststripene og voila!
 
 
Som en siste finish fikk kortet noen små krystaller.

Stempel: Altenew
Blekk: Versamark og My Favorite Things
Dies: Memory Box og My Favorite Things
Stencil: TCW
 
 
Kort nr2:
 Den blå mosaikk bakgrunnen har jeg hatt liggende fra et paste/crayons-prosjekt jeg holdt på med. Lagde opp mange bakgrunner og da blir noe ofte liggende.
Seilbåten er laget en gang i verden jeg satt og testet ut falsk-metallpynt-teknikken. Den gangen var jeg ikke så fornøyd med den og den ble bare liggende.
Gratulerer er nok en ting som hadde blitt liggende en stund.

 
Kuttet til bakgrunnen, satte på en matte, montert på en kortbase i kraft-kartong som er 5,5x4,25". Pyntet med hvite diamanter og tegnet på fugler og en søm-kant med hvit gel-pen, for å gi litt liv!
 
Medium: Tim Holtz Crayons, Paste fra Ranger, Versamark, Hero Arts Embossingpulver, Hvit gel pen
Stencil: Tim Holtz
Dies: Rayher, Papirdesign
 
 
 
Kort nr3:
Her har jeg også brukt rester fra det samme paste/crayons-prosjektet, som i kort nr2. "You" hadde jeg stanset ut en gang, men stanset ut 3 til, limte de oppå hverandre for å gi diecutten mere dybde, gikk over med en glitterpen, før den fikk et lag med glossy. Stemplet og embosset med hvit på en stripe sort kartong og monterte det på et hvitt panel som var mattet med sort kartong.
Monterte så panelet på et hvit kortbase som er 5,5x4,25"
 
 
 
Glitteret fra glitterpennen skinner fint under et lag med glossy. Som en siste finish pyntet jeg med Liquid Pearls.
 
Medium: Tim Holtz Crayons, Paste fra Ranger, Versamark, Hero Arts Embossingpulver, Nuvo Skimmerpen
Stencil: TWC
Stempel: Altenew
Dies: Simon Says Stamp, My Favorite Things
 

 
 Kreativ hilsen fra Kjersti

2 kommentarer:

  1. Flotte kort alle sammen.. 🤩

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Birgit for at du legger igjen kommentarer i bloggen. Det settes veldig stor pris på :)

      Slett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...