7. desember 2018

Julenostalgi! Julekalenderbidrag på CMN-bloggen

Da var vi alt kommet til 7.desember og jeg har mitt første bidrag i årets
adventskalenderen på CMN-bloggen.
I dag vil jeg vise dere et kort med et rikig gammelt stempel.
Vet ikke hva det er, men når det kommer til jul har jeg lett for å grave godt i stempelhaugen, etter de gode gamle motivene - litt på samme måte som med julepynt. Det er - i hvertfall for meg - ofte den pynten som har vært med lengst, som jeg setter mest pris på.


Stemplet er fra Papilio og fargelagt med:
Hud: E000 - 00 - 01 - 11 - 21 R20 -22  E71
Hår: YR20 E31 - 33 - 35 - 37 - 39
Kjole: W1 - 2 - 3 - 4 - 5
Sokker/grønt: BG93 - 96 - 99
Røde detaljer: R24 - 29 - 59
C1 er brukt for å legge litt skygge på lenken
Bakgrunn: N0 og 1 rundt jenta og i tillegg N2 på bakken

Jenta er stemplet på en tag som er stanset ut med en die fra My Favorite Things, mattet med selvfarget grønn matte og montert på et panel hvor jeg har brukt
Concord & 9th sitt flott "Snowflakes Turnabout".
Dette er stemplet med en grå, to grønnfarger og en gang embosset med gull.
Jeg har klippet ut løse snøkrystaller, som er stemplet med samme stempel, og brukt dette som pynt.
Den lille tagen er også stanset ut av samme bakgrunn og teksten her et et stempel fra Ett Trykk, som er embosset med gull.
Både panel, tags og snøkrystallpynt er montert med mosegummi og tapeputer for dimensjon.
 
 
Ønsker dere alle en fortsatt riktig så god adventstid og håper at dette også inspirerte dere litt til å rote litt blant gamle stempler og se om det dukker opp en gammel favoritt!
 
Juleklem fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...