1. mars 2020

Tim Holtz Snarky Cats på ATC

I januar kom Tim Holtz og Stampers Anonymous ut med en rekke nye stampelsett - hvor av et var Snarky Cats. Det var egentlig tekstene i dette settet som jeg falt for først - "I know right from wrong. Wrong is the fun one" også selvfølgelig; unnskyldningen jeg har brukt flere ganger oppigjennom;
"In my defence, I was left unsupervised»!
Syntes det kanskje var litt råflott å kjøpe et stort sett, for bare noen tekster, men det tok ikke lang tid før også kattene klarte å "sjarmere" meg - og jeg som ikke liker katter en gang!!! (..jepp..sorry til alle katte-elskere der ute, men jeg liker virkelig ikke katter og er skikkelig redd dem)
Vist egentlig ikke hva jeg skulle lage, men startet med å farge opp alle kattene, utenom Brutus (jada, de har selvsagt fått navn!), med Zig Real Brush Markers i diverse brun- og gråtoner.
Så klippet jeg de ut, og oppdaget at kattene passer perfekt til ATC-formatet.
ATC-bakgrunnene er aquarellpapir som jeg har fargelagt med Hero Arts sine Hero Hues blekk. Disse har konsistens og egenskaper som Distress Oxide, men uten oxideringen. Jeg er ikke så veldig glad i det kalkede uttrykket Oxidene gir, så for meg er disse perfekte!
"Smuschet" blekkputene ned mot glassmaten, sprutet på vann og dyppet papiret gjentatte ganger i fargen og lot de tørke. Etter at de var tørre har jeg brukt diverse Tim Holtz stenciler og påført Hero Arts Unicorn pigment ink. Så monterte jeg kattene. Dessverre var jeg halvveis i monteringen før jeg kom på ideen med noen elementer rundt. Skulle ønske jeg hadde kommet på det med en gang, men da ble det noen med og noen uten. Melkeflasken, garnnøstet og fiskeskjelettet er hentet fra Crazy Cats.
Tekst, og de små motivene er stemplet med Alternew Obsidian Black ink.
Helt til slutt fikk alle øynene et godt lag med Glossy Accent. En liten detalj som jeg syns fremhever øynene litt ekstra.


Det ble til slutt en herlig liten samling på 9 ATC'er. Jeg har tenkt å bruke disse som motiver på kort (..en gang i fremtiden..) så får jeg heller plukke opp ideen med å bruke motivene fra Crazy Cats igjen da :)

Kreativ hilsen fra Kjersti

2 kommentarer:

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...