20. april 2020

Rester, rester, rester - bruke opp og gjøre ferdig nr5

 Forsettet for 2020 - "Bruke opp og gjøre ferdig" fortsetter.
Som jeg sikkert  har skrevet flere ganger tidligere, så holder jeg kun på med denne hobbyen for å være kreativ. Elsker å sitte og lage ting! Det er altså den kreative prosessen som er viktige for meg og de ferdige kortene eller prosjektene er litt mer underordnet. 
Dette resulterer i at jeg har masse UFO'er liggende - bakgrunner, selvlagde små deler, fargelagte motiver etc. I et par bokser på pulten har jeg ferdiglagde bakgrunner, i en bolle diverse utstansede deler som ord, blomster etc og i en liten boks, har jeg småmotiver som er fargelagt og klippet ut. 
Her en dag fant jeg frem to bakgrunner, som jeg har laget for en tid tilbake. Sånn ca 2-3år eller noe;) De er 6x6" og begge er stemplet med et bakgrunnsstempel fra Simon Says Stamp og embosset med hvit, før de er fargelagt. Planen var å lage noen små bursdagskort, så delte de i 4. Hver del passet da perfekt inn på et 3x3" kort og limte de så på kortbasene, som her er Bazzill Double Thick White.

  I motiv-boksen fant jeg frem noen ferdige motiver. 
Må innrømme at hvis jeg skulle laget disse «fra bunn av», ville jeg nok ikke tenkt ut eller valgt akkurat denne komboen. Så kult å finne uvante kombinasjoner på denne måten!
Men syns dette var veldig vellykket.

Stemplet opp et par passende tekster, fra Kort & Godt og monterte. Til slutt bandt jeg en passende tråd, rundt kortet, i bretten. Dette for at de skal bli lettere å henge på en gave.



Kreativ hilsen fra Kjersti


6 kommentarer:

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...