4. juli 2019

Layering Flamingoer

 
 
I dag har jeg tre Flamingo-kort jeg har lyst til å vise frem.
 
Har brukt stempelsettet "Color Layering Flamingo" fra Hero Arts. Her har jeg eksperimentert litt med fargekombinasjoner i stemplingen, så alle tre kortene har flamingoer i forskjellige farge-varianter. 
Til stemplingen har jeg brukt blekk fra Hero Arts,
My Favorite Things og Altenew.
 
 
Etter stempling er alle flamingoene klippet ut for hånd (det finnes en die, men den har ikke jeg..). Har også stemplet opp gresset som hører med i stempelsettet, i tre forskjellige farger og klippet ut disse.
 
På to av kortene har jeg laget en bakgrunn med stencil og paste.
Pasten jeg har brukt er Ranger sin "Texture Paste Opaque matte", som er min absolutt favoritt paste! Stencilene er fra Altnew og Hero Arts (My Monthely Hero Juni 19). Før påføring blandet jeg pasten med blekk fra de samme putene som jeg brukte til stemplingen av gresset, for å få perfekt fargematch.
Dette gjøres ved å klemme blekkputa ned mot glassmatten - eller annet glatt underlag man kan ha blekk og paste på - ha på paste og blande. Til det ene kortet har jeg så vidt rørt litt, slik at det ble sjatteringer, før påføring. Mens til det andre kortet har jeg rørt frem en jevn farge, før påføring.
  
 Da jeg hadde glemt å planlegge hvor jeg skulle ha teksten og ikke ville dekke til mer av den fine bakgrunnen "jukset" jeg til dette ved å kuttet ut en sirkel i tykk vellum, stemplet teksten på denne og limte den bak flamingoene og gresset. Så montert jeg panelet på kortbasen, med mosegummi i mellom.
 
Helt til slutt gikk jeg over alt av gress med Nuvo Aqua Shimmer Pen og pyntet med Nuvo Crystal Drops - Morning Dew.    
 
 
 
Det siste kortet er inspirert av Jayne Nelson sitt blogginnlegg hos Hero Arts 
Jeg hadde ikke de samme stemplene hun har brukt til rammen, men jeg fant stempler fra tre forskjellige stempel sett som passet godt alikevel.
Stanset ut en oval i hvit kartong og stemplet en ramme rundt. Først stemplet jeg det største og mest dekkende stempelet, med den lyseste fargen. Så stemplet jeg med det nest mest dekkende og den nest mørkeste fargen. Og så til slutt med den mørkeste. Og her brukte jeg de samme fargene som jeg brukt på flamingoen.
Stanset ut en ramme i samme farge som det lyseste blekket og monterte den og flamingoen, på det ovale panelet. Stemplet teksten med sort Versafine og embosset med Hero Arts Clear embossing. Ga de mørkeste delene på Flamingoen et strøk med Nuvo Aqua Shimmer Pen. Til slutt pyntet jeg med Nuvo Jewel Drops - Rosewater.
 
 
Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...