26. april 2020

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

 
Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mitt!


Disse er fra et gjestedesigner-prosjekt til Ett Trykk nr 0218. Jepp - vi snakker over 2år siden bladet ble publisert - 2,5år siden restene "ble laget". Jeg stanset den gangen ut  mange dråpeformede diecuts, med dies fra My Favorite Things. Stanset de ut fra ark med varierende mønster og farge og når prosjektet var ferdig satt jeg igjen med - som vanlig - mange rester.
Kortet jeg lagde den gang er dette:
 
En liten fun-fact her er at den gangen var selve kortet også et resteprosjekt. Ikke at det var et kriterie i oppgaven, men det var en farge utfordring og jeg plukket ut  masse ark fra resteboksen som passet perfekt til akkurat den! Så om det finnes noe slikt; så har jeg her faktisk laget et resters-reste-prosjekt :)
Hadde lyst til å lage noen ATC'er, så fordelte haugen med diecuts inn i tre deler med jevn fordeling av mønster og ensfargede deler. Fargene her er gir meg en skikkelig vår-følelse og tekst og tema på det opprinnelige kortet var "blomst". Tenkte å holde temaet her i samme "gate" og hadde en tanke på at ATC-serien skulle hete noe med "det spirer" eller "det gror". Lekte litt rundt med forskjellige oppsett - forsøkte blant annet å lage en tulipan - og endte til slutt med designet dere ser her. Sequinsen er på en måte frøet, som blir er blad, som etter hvert vokser seg større og til slutt strekker seg mot solen. Jada - snakk om å overtenkte og analysere ;)
Bakgrunnen på selve ATC'ene er stemplet med stempler og blekk, fra My Favorite Things og blekk Gina K og kantet med samme blekk, for å skape en ramme. Ingen tekst her. Syns egentlig ikke de trenger det - og hvis jeg evnt skal bruke de på kort, ønsker jeg ikke være låst til en spesiell tekst.



Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...