26. april 2020

Rester - jeg tok utfordringen!

 
 Etter et prosjekt hvor jeg trengte endel rammer, (kommer etter hvert på bloggen) brukte jeg to rektangulære dies til å kutte ut disse. Det eneste var at disse diesene, som er fra Memory Box, ikke kun kuttet rektangelet, men diesene i seg selv også kutter ut tynne rammer. Så - etter endt prosjekt satt jeg igjen med masse små tynne rammer. Ble da utfordret av en scrappevenninne til å bruke de - og helst så mange som mulig, på et kort. Og når dagens utfordring på Bygdescrappen sin FB-side også var bruk av rester - var det bare å komme i gang! Startet med å lime en stor ramme, som skulle være hovedrammen, på en kartong som er 4,25x5,5". Så begynte jeg å lime de andre rammene på. Noen av rammene fikk plass i sin helhet og av noen rammer ble deler av den brukt og så klipte jeg av det som gikk utenfor hovedrammen. Når jeg var ferdig med dette limte jeg så en ny ramme over hovedrammen, for å på en måte «låse» inne alle skjøtene, så de ikke synes! Stemplet gratulerer og rammet denne inn med lik ramme som brukt på resten av kortet (..her ar jeg jukset og faktisk kuttet ut en ny ramme..). Monterte denne så på frontpanelet, med putetape for å gi litt dybde og så pyntet jeg med noen sequins. Til slutt limte jeg hele frontpanelet på en hvit kortbase som er i samme størrelse som panelet. Veldig enkelt kort - men jeg vil si at utfordringen er bestått!
 

Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...