5. juli 2018

En hel regnbue - med bare tre farger!

Ink blending - eller blekk blanding - er en av mine absolutt favoritt teknikker til bakgrunner.
Ikke er det vanskelig og ikke må man ha hele fargespekteret av blekk-puter heller! Du kommer langt med en blå, rød og gul - eller primærfargene om du vil!
 
Her har jeg kun brukt de tre fargene og fått en hel regnbue av farger! Og jeg blender alltid på aquarell papir av god kvalitet - da har jeg aldri noe problemer.
Blekket jeg har brukt her er Fiesta-putene fra Hero Arts. Disse fikk jeg med i et månedsabonnement jeg har. De er super enkle å blende med og i tillegg reagerer de med vann - slik som distress - som kan gi en morsom effekt, hvis man ønsker det.


En så flott bakgrunn kan ikke gjemmes bak masse annet stæsj.
Jeg har derfor valgt å bare stemple "Happy" gjentatte ganger nedover hele panelet og "Birthday" på en liten tag. begge tekststemplene er fra Lawn Fawn. Panelet er montert på en hvit kortbase som er 4,25x5,5", med mosegummi i mellom for å skape litt dybde. Tagen er montert med putetape, av samme grunn. Til slutt har jeg hatt på noen blanke Nuvo drops for å skape litt ekstra liv.

 
Kreativ hilsen fra Kjersti




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...