22. oktober 2019

2 kort fra Hønetreffet - restekort med høner!


I høstferien var jeg på Hønetreffet, i Hønefoss.
I år var produksjonen faktisk over all forventning. Jeg er ikke spesielt produktiv på treff - det sier seg selv at når venner da ikke har høyere forventninger enn 1, 3 og 6 kort - i løpet av 5 dager - da har man ikke akkurat rykte på seg for å drive masseproduksjon.
Og denne gangen ble det altså til slutt 14 kort - sånn med stor og smått - hvis jeg ikke tar helt feil.  Noen har jeg allerede lagt ut her på bloggen og resten vil komme etter hvert. Var blant annet en del julekort, som kommer til å være med i nedtellingen til jul :)

Uansett - på Hønetreffet er det en greie dette med å ha på høner på kortet eller LO'en, da det gir ekstra lodd i premiehatten.
Jeg fant ikke at det passet med høner på noen av mine andre kort, så da fikk det bli egne hønekort.

Begge kortene under her er 3x3" og er restekort! Digg å får brukt rester!

På det første; "I'm here for you", har jeg stemplet med et bakgrunnsstempel fra Hero Arts, montert på sirkelen med stjernehimmelen (som er da en til overs blivende bit fra et annet kort) og montert høner og tekst. Hønene var faktisk også noe som lå i boksen med ferdigfargelagte motiver. Når alt var montert har jeg knytt en hampe-tråd i toppen av kortet.


Det andre kortet er rester av gelprintbakgrunner jeg hadde igjen Farge lagt en  høne fra en av stempelplatene til Katzelkraft, med Copics. Teksten er et lånt stempel, av et merke som var nytt for meg. Ellers er "gratulerer" et dies sett fra Kaboks, hvor jeg har stanset ut skyggen i mosegummi og teksten fra samme ark som bakgrunnen. Til slutt har jeg drodlet litt rundt og knytt en tynn hampe-tråd rundt toppen på kortet. 

Kreativ hilsen fra Kjersti


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...