8. november 2019

Julen 2019 - luke nr 8; distress i bruntoner

 
Da er vi kommet til det 8'ende innlegget i juleserien og allerede ferdig med 1/3. Håper dere så langt har funnet litt inspirasjon til deres egne juleprosjekter.
 
På dette kortet har jeg gått all in med Distress på bakgrunnen, men så for å roe det ned har jeg brukt en stor snøkrystall, fra Papirdesign. Som sagt; virkelig all inn med Distress. Her har jeg brukt flere varianter av ordinær Distress ink, Distress spray, litt Distress stains, så en Tim Holtz embossingfolder for struktur og til slutt Distress Oxide. Her er det altså bare å ta frem alle dine favoritt Distresser - og bare leke i vei. Tror det er det jeg liker best med Distress - at man har så utrolig mange varianter av medium og at man aldri helt vet hva resultatet blir, før man er ferdig. Og man får aldri to like bakgrunner :) 
Mens bakgrunnen tørket stanset jeg ut snøkrystallen, med en die fra Papirdesign. Stanset ut denne i hvit kartong, men det hvite ble veldig hardt mot den rustikke bakgrunnen, så jeg har så sprayet denne med en sølv-shimmer-spray. Stanset den også ut i mosegummi, som ble limt sammen med sølvkrystallen, for dybde. Stemplet teksten på en restbit, og embosset denne med hvit embossingpulver. Laget et sølv panel til denne, på samme måte som jeg farget snøkrystallen, for perfekt match. Tekststripen ble så montert med putetape, for dimensjon. Til slutt ble hele forsiden limt på en hvit kortbase.

 
Kreativ hilsen fra Kjersti



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...