6. november 2019

Et oppmuntringskort i høstfarger, med Wreath turnabout fra Concord & 9th og tekst fra Papirdesign


På dagens kort har jeg brukt et av Concord & 9th sine turnabout stempler, kombinert med en flott tekst fra Papirdesign sin «Smil»-plate.
For dere som er ukjente med turnabout stempler, så har Concord & 9th mange flotte av denne typen. Noen store som lager en hel 6x6" bakgrunn, samt noen mindre. Teknikken er enkel, men man bør ha en eller annen form for stempelplatform når man skal stemple disse. Det gjør jobben veldig mye lettere og mer nøyaktig. Som sagt, teknikken er enkel. Man stempler en gang, snur arket eller stempelet 90grader, stempler igjen, snur så igjen 90 grader osv. For et fult motiv stempler man 4 ganger, men det kan i mange tilfeller gi et skikkelig kult design å bare stemple 2 eller 3 av gangene. Det beste med denne teknikken, i motsetning til et helt stempel som stempler - som her; hele kransen - på en gang, er at man ved bruk av turnabout-stempler kan skifte farge mellom hver stempling, evt embosse en eller flere av rundene etc. Det er denne muligheten som gjør disse stemplene helt unike.
På dette kortet har jeg brukt stempelet "Wreath turnabout". Dette er i underkant av 4x4" og passer derfor perfekt på et 4x4" kort. Jeg har stemplet det 4 ganger med forskjellige farger og blekket jeg har brukt er My Favorite Things dye ink. Så stemplet jeg teksten i midten. I settet følger det også med flere små stempler som jeg har stemplet litt rundt kransen og teksten. Kuttet så  til motivet og montert det på en blå kortbase som er 4x4". Tegnet for frihånd en sort linje rundt og brukte en hvit penn til å gi noen blader og detaljer litt mer liv. Til slutt pyntet med noen Nuvo drops og limt på noen sequinses.


Kreativ hilsen fra Kjersti

Oppdatering: når dette innlegget ble publisert sto det at teksten kom fra Huldra Design. Det var en feil av meg og er i ettertid korrigert 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...