5. november 2019

Julen 2019 - luke nr 7; Restekort og Huldra Design

 
Dagens julekort er et restekort - eller hvis jeg skal være helt presis; et søplekort faktisk!
Mange av mine kort kommer til ved en ren tilfeldighet. Inspirasjonen kommer ofte fra helt uventede steder. Det kan være to farger som havnet ved siden av hverandre i Swatch-boken, noen ark som tilfeldig havnet ved siden av hverandre, at jeg jobber med flere prosjekter samtidig og at krysningen av disse virker spennende eller rett og slett rester - og gjerne andres rester! Hehe! Dette gjelder spesielt de få gangene jeg bruker mønster ark. Vet ikke, men har kanskje noe med at jeg syns det er vanskelig å begynne på et helt 12x12" ark. Det er liksom så stor og litt overveldende.
Derimot - rester - små papirbiter som allerede har en form, gir ofte mye mere inspirasjon.
 
Dagens to små kort kom til på en kreativ helg, sammen med en av mine beste scrappevenninner, Carla. Hun var akkurat ferdig med 2-3 julekort og hadde kastet noen papirstrimler i papirdunken på bordet. Å - de var så fine der de stakk opp ved siden av hverandre! Hun lo godt når jeg helt plutselig trakk opp strimlene med ark og satte i gang ;) Kortene er 3x3". Klippet til strimlene i passende lengder og på det ene fikk alle sammen vimpel-klipp i den ene enden. Stemplet opp og fargela to stempler fra Huldra design sin stempelplate "Juleramp". Siden kortene er så små og stripene allerede gir mye liv, valgte jeg en ganske så monokromatisk fargelegging. Til dette har jeg brukt Zig-tusjer. Klippet ut motivene og monterte de på kortene med putetape. Stemplet opp "God Jul", fra samme stempelplate, med blått og monterte også disse med putetape. Så fant jeg noen snøkrystaller, på en annen Huldra-plate, og stemplet litt her og der;) Helt til slutt bant jeg en hamp-lignende tråd i toppen av kortet. Og vipps - to små kort, perfekt til å henge på en liten juleoppmerksomhet - eller til og med bruke som pakkelapp :)

 
 
Kreativ hilsen fra Kjersti



2 kommentarer:

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...