4. november 2019

Boo - Halloween eller bursdag?


 I dag har jeg et Halloween inspirert bursdagskort - eller det kan være til Halloween :)
Kortet ble laget på Hønetreffet i høst. Vi satt egentlig å snakket om diverse stiler og om at det kanskje er litt vanskelig å kombinere mange "klin og klæsj"-tekniker, med det litt mere stilrene uttrykket et motiv, fargelagt med Copic, kan ha. Jeg hadde (enda en!) bakgrunn fra gelprint-prosjektet mitt og fant ut at jeg hadde lyst til å prøve å kombinere dette.

Stempelet er fra Stampingbella og heter "Squidgy Ghost - trick or treat". Dette er fargelagt med Copic hvor jeg har brukt C-serien på spøkelse, N-serien på skoene og en lys E til øyne. Farger fra YR-serien til gresskar og til bakgrunnen noen lyse BG - tror det var 10 og 11, rundt spøkelse og W-serien til bakken. Beklager at jeg ikke har de spesifikke nummerne, hadde skrevet det opp, men oversikten har blitt borte. Egentlig litt ergelig, for jeg har oversikt over fargekombinasjoner jeg har brukt i en liten bok, og skulle gjerne hatt den gresskar-komboen. Etter at jeg var ferdig med å fargelegge, fikk øynene og skoene et lite lag med glossy, for å fremheve disse litt og skape litt bevegelse eller en ekstra dimensjon i motivet.  
Bakgrunnen er, som jeg skrev over her, laget med Gelprint. Har i tillegg drodlet og markert litt rundt om på denne med Posca-tusjer. Disse er helt supre og skriver veldig godt på akrylmaling. Den sorte rammen rundt motivet er stanset ut med en Die fra My Favorite Things."Boo" er også dies fra samme merke. Disse er stanset ut 3 ganger hver og limt sammen, for å gi de ekstra dimensjon. Gelprint-panelet er montert på en hvit kortbase, med mosegummi i mellom, for dimensjon og rammen med motivet er montert oppå der igjen, med putetape - igjen; for dimensjon.
Jeg debatterte (med meg selv!), lenge, om dette var et Halloweenkort, eller et bursdagskort. Fargene er jo ikke sånn typisk Halloween - som er mere orange, lilla, sort, syrlig grønn - men samtidig er motivet veldig Halloween. Jeg avventet derfor en stund,for å se hva jeg evnt fikk behov for. Men siden jeg ikke skulle gi noen Halloween-kort i år, endte jeg med bursdag. Dette "løste" jeg ved å stemple en tekst inni kortet - på forsiden står det allerede "Boo" og teksten jeg har stemplet inni er "Birthdays are scary!"

Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...