11. november 2019

Julen 2019 - luke nr 9; julekort med shaker

 
Velkommen til luke nr. 9!
De av dere som har fulgt årets juleserie siden starten, ser nok allerede at dagens julekort ligner litt på kortet i luke 1, og det er helt riktig! Dette bakgrunsstempelet har virkelig blitt en av høstens/julens store favoritter. Syns dette stempelet lager en så flott stjernehimmel! Også ble det shaker - igjen! Jeg har helt klart vært på en liten shaker-tripp i det siste. Og blir nok ikke siste shakeren denne høsten/vinteren. Men der hvor fokuset var på det fargelagte motivet på det forrige kortet, har jeg her valgt å beholde fokuset på den nydelige bakgrunnen og den flotte sang teksten.
 

Bakgrunsstempelet er "Star light Star Bright" fra Hero Arts og det er stemplet opp med 3 forskjellige blåtoner med dye ink fra My Favorite Things, på hvit Neenah 80lb kartong. Her har jeg brukt en Ombre-teknikk, slik at fargene sklir over i hverandre, litt som ved blending. Stanset så ut en sirkel i panelet, for åpning til shakeren. Størrelsen på åpningen er lik størrelsen på diecutten jeg ønsket å bruke over. Så stemplet og embosset jeg teksten, som er fra North Star Stamps.


Lagde selve shaker-boksen, bakenforliggende - altså at den ligger bak hele panelet og ikke stikker frem fra forsiden. Hvis du vil vite mer om hvordan, har jeg skrevet litt om det i nevnte innlegg luke 1 og i dette innlegget; Gratulerer . I det siste har jeg også brukt en slik flytende diecutt!
Nytt her er at jeg har brukt den sirkelen jeg kuttet ut fra forsiden, som bakside inne i shakeren. Dette gir kortet en helhet, men med dybde. Limte så diecutten over shaker-åpningen. Den er stanset ut fra Simon Says Stamp sin "Evergreen Circel". Denne er en negativ, så jeg har brukt en vanlig sirkel die, slik at jeg fikk en sirkelformet ramme rundt. Til slutt monterte jeg hele panelet, med shaker, på en kortbase av Neenah 110lb kartong som måler på 4,25x5,5" .
 

 
Kreativ hilsen fra Kjersti


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...