12. november 2019

Utklipte sirkler




Dagens kort er et sett med Gratulerer-kort - ikke bursdag - men valgt gratulerer med ny jobb og gratulerer med førerkort, denne gangen.
Når jeg startet på disse, viste jeg ikke hva det skulle bli til slutt. Men hadde funnet frem et 12x12" mønsterarket med masse sirkler på, hvor jeg syns fargekombinasjonene i arket var kule og hadde lyst til å gjøre et eller annet med sirklene.   
Startet med å klippe ut alle sirklene i arket. Jeg har kun brukt et 12x12" ark til disse tre kortene og jeg har fortsatt sirkler igjen - sikkert til 2 kort til. så fordelte jeg en stor sirkel til hvert kort også la jeg til flere små, litt etter farge og design på hver sirkel. Sirkelene er så montert på et panel av kraftkartong, med masse putetape i mellom, for dimensjon. Dette panelet ble så limt på forsiden av en kortbase, hvor jeg har brukt kartong fra Hero Arts, som er 4,25x5,5". Stanset ut "gratulerer" med en die fra Kaboks i samme kartong som basen, og i mosegummi og limte disse sammen, slik at teksten fikk en ekstra dimensjon. Stanset også ut en skygge i kraft, som dette ble limt på. I tillegg fikk også diecuttene et strøk med Nuvo Glitterpen og et lag med glossy. Stemplet tekst fra Huldra Designstudio, med mørkebrunt blekk, på striper av kraft, før både diecut og tekstriper ble montert på kortet. Tekstripene med putetape, igjen - for dimensjone :) Til slutt pyntet jeg alle kortene med sequines som ble både limt oppå og delvis under, for å underbygge designet i papirsirklene.


Kreativ hilsen fra Kjersti





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...