18. april 2020

Bier og gull embossing

Småkort syns jeg er morsomt å lage og i dag har noen takke kort i str 3x3".
Disse ble laget som takke kort til arrangørene og hun som lagde middagen, på et treff jeg var på.
Siden treffet heter "Dronningbiene" måtte det jo bare bli noe med bier!
Fant frem noen søte bie-stempler fra Pretty Pink Posh - Bee Friends Stamp set - stemplet og så fargela de med Copic. Klippet de ut for hånd og la på et lag med glossy på vingene. Fargeleggingen her er helt enkel, ikke noe fancy og fargene jeg har brukt er:
Gul: Y21 - 35, YR24
Sort: T3 - 5 - 9
Vingene: BG0000 - 000 
Størrelsen på kortene her er 3x3". Basen er Bazzill Double Thick White, som er en tykk, glatt, hvit kartong. På denne har jeg embosset, med gull, et bakgrunnsstempel fra My Favorite Things. Dette gjorde jeg over hele basen, før jeg brettet, slik at mønsteret kom på både for- og bakside. 
Monterte biene med putetape, for dimensjon, stemplet tekstene og monterte de.
Som en liten kuriositet har jeg stemplet opp bier og klippet de ut, og brukt baksiden av denne som signaturfelt på baksiden av kortet. Til slutt pyntet jeg med noen heksagon gullpaljetter.
Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...