17. april 2020

Tekst som hovedmotiv - bruke opp og gjøre ferdig nr4

Har hatt to sorte paneler, med hvit embosset tekst, liggende i..tja..kan det være ca 2år nå..?!
I forbindelse med utfordringen «The Daily Marked 30 Day challenge» i mars, som Kathy Racoosin holder på Instagram, fargela jeg noen kule jenter.
Disse er fra Picket Fence sin stempelplate «BFF Girl Shop Hard».
De er stemplet med Memento på X-press it blending cardstock og fargelagt med Copic.
Fargene jeg har brukt her er :
Hud: E000 - 00 - 01 - 02 - 11 - 21 - 71, R20
Lilla: BV01 - 02 - 04 - 08
Turkis: BG13 - 15 - 34 - 18
Gul: YR31, Y35, YR24 - 27 (jepp - 4 på de små veskene..)
Hår: E20-serien på den turkise jenta og på hun i lilla har jeg bare gått over det stemplede sorte håret med litt BV02
Det er et stempel til, på platen, men jeg hadde bare to paneler, så hun får vent til et annet prosjekt!
Hadde ingen plan for dem, men så fant jeg disse tekstpanelene og tenkte "hvorfor ikke?"

Tekstpanelen er forresten laget av mange forskjellige tekststempler fra Hero Arts "My Monthly Hero" fra mars 2018.
«My Monthly Hero» er typ et abonnement, hvor man får tilsendt en pakke med stempler, dies og diverse tilbehør - alt innenfor et månedens tema -  en gang i mnd. Til venstre her er et bilde av den pakken disse tekstene konmer fra. Man kan også kjøpe månedspakken uten å abonnere, men det er begrenset opplag, så da må man være "på" når den legges ut. Ofte blir de utsolgt på få timer.

Vel - ferdig utklipte og fargelagte motiver, ferdige tekstpaneler - da var det egentlig bare å finne en passende stencil, blekk som matcher, få litt farge på den hvite kortbasen og lime sammen!
Også var det dette med tilfeldigheter da. Når jeg plukket ut blekk, var planen å ha turkis jente, på turkis bakgrunn og lilla jente på lilla. Men når man jobber med flere kort samtidig kan disse litt heldige tilfeldighetene skje - og vipps så hadde de byttet kort! Var ikke noe feil med opprinnelig plan, men dette begge kortene mye mere livlige!
Tekstpanelet er montert på basen, som er Neenah 110lb kartong, med mosegummi for å gi dimensjon og jentene er bygget opp med putetape, på den delen som stikker utenfor tekstpanelet, så de flyter litt oppå. Og som en siste finish; Nuvo drops! 


Kreativ hilsen fra Kjersti




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...