16. april 2020

Påskekort med fargelagte motiver fra Hero Arts

Tidligere år har jeg stort sett kun laget et par påskekort. Men siden situasjonen er som den er for tiden, tenkte jeg at det kunne passer bra å sende noen hyggelige og oppmuntrende påskekort, til familie og venner. Eller  Korona-påskekort, som guttungen her kalte de.
Og - det ble faktisk 18 kort :)

Stemplene jeg har brukt her er fra Hero Arts og heter "From the vault flowers". Dette er en helt herlig plate med flere blomster og noen tekster. Stemplet på Perfekt Coloring Paper, med Memento og fargelagt med Copic.

På det første kortet har jeg stemplet et bakgrunnsstempel fra My Favorite Things, rett på kortbasen, med grønt blekk. For å tilføre kortet en ekstra detalj, har jeg stemplet hele baksiden også. Til motivet har jeg laget et panel, av hvit kartong, som jeg har fargelagt med den mørkeste grønne tusjen, som jeg har brukt på selve motivet. På den måten fikk jeg perfekt match med motivet. Montert panelet på basen med tykk foamtape, for dimensjon. Så stanset jeg ut overskriften med dies fra Papirdesign og  pyntet med Nuvo drops. Kortet er 5 1/2x4 1/4" liggende, med toppbrett.

Motivet på det andre kortet er to trykk av samme stempel, som er maskert sammen, så det ble et motiv. Teksten er fra Clearly Besotted. Motivet er montert på et panel, som er stemplet med samme bakgrunnsstempel, som det første kortet. Dette panelet er i kuttet ut med en die, med sømkant. Denne er, som bakgrunnstempelet, fra My Favorite Things. Stiftet noen stifter og knøt på et bånd, før panelet ble montert på en base av grønn kartong, med mosegummi i mellom for dybde.
Til slutt pyntet jeg med noen krystaller fra Lucy. Kortet er 4 1/4x5 1/2" stående, med toppbrett.


Kreativ hilsen fra Kjersti



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...