16. oktober 2019

"Falsk aquarell" teknikk fra Hobbyglade dager på Hobbykunst

 

21. og 22. September var det "Hobbyglade dager" i butikken til Hobbykunst og Poppydesign, i Oslo.
Jeg var i den anledning spurt om jeg kunne komme og holde fargeleggingsdemo i butikken.
Det ble 2 supre dager med masse fargeleggingssnakk om Copics, Zig, Crayons og
fargeblyanter og jeg kosa meg skikkelig.
Tusen takk til alle dere som kom bortom disken!
 
Men, det var en teknikk som slo ekstra godt ann; jukse aquarell med distress.
Dette var egentlig en liten tilleggs teknikk jeg hadde forberedt, som nesten ble hovedattraksjonen.
Hvis ønskelig kan jeg laget en tutorial på hvordan, i et eget innlegg her på bloggen.
Bare gi beskjed i kommentarfeltet hvis dere ønsker det :)
 
Noe av det som ble laget ble med noen kunder hjem, men jeg hadde fortsatt masse igjen,
så da ble det i første runde 3 kort med disse fine blomstene.
Stemplene jeg har brukt er forskjellige blomster fra Avery Elle og siden disse blomstene er flotte i seg selv valgte jeg å bare lag en enkel bakgrunn med stencil og paste.
 
Her har jeg bruke den nye Tim Holtz "Gingham" stencilen sammen med Icing pasten
 "Frosty Pearl"fra Prima, tekst fra Kort & Godt som er stemplet med sort og gems fra Lucy.

 

På dette kortet har jeg brukt en stencil fra Hero Arts og Icing pasten "Vintage Gold" fra Prima,
 som er blandet med distress glitter. Teksten er fra Kort & Godt og er embosset
med "gold super fine detail" embossingpulver fra Ranger. Pyntet med gems fra Lucy. 

 

Her har jeg bruke en stencil fra Altenew, sammen med den samme Icing pasten
 "Frosty Pearl" fra Prima, tekst fra Norsk Stempelblad som er stemplet med 
sort og igjen; gems fra Lucy.

 
Kreativ hilsen fra Kjersti
 
 


15 kommentarer:

  1. Så flotte ������ Og en tutorial - ja takk ❤️

    SvarSlett
  2. Så flotte :). Ja takk til tutorial :)

    SvarSlett
  3. Åååå de var fine 😍 Ja takk til Tutorial 😍

    SvarSlett
  4. Ser gjerne på en tutorial på denne lekre fargeteknikken. <3

    SvarSlett
  5. Vil gjerne lære metoden du har! Takk!!

    SvarSlett
  6. Så kult og flott! Ja takk, ønsker veldig gjerne tutorial :)

    SvarSlett
  7. Dere altså <3
    Tusen takk for alle fine kommentarer. Har oppsummert og funnet ut at det er mange for - og ingen i mot - så da kommer det en tutorial. I helgen er det messe og treff, men i starten av uka tenker jeg det kan la seg gjøre :)

    SvarSlett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...