19. oktober 2019

Kort til strikkeglade venninner


Strikking har vært veldig populært en god stund nå - de flotteste gensere, kofter, sjal etc trylles frem fra pinner og litt garn - og veldig mange av mine kreative venninner strikker.
Jeg, strikker ikke..
Det er bare noe med meg og dette å skulle strikke jevnt osv. Litt sånn som med håndskrift. Denne påvirkes veldig av hvordan man føler seg - så noen dager blir den luftig og rund - noen dager liten, krøttete og tett. Overført til strikking; det blir rett og slett ikke bra..Hehe

Men - selv om jeg ikke strikker syns jeg strikk er flott og overført på kort; skikkelig lekkert!
Jeg ble derfor superhappy når Hero Arts kom ut med et 6x6" bakgrunnsstempel med bare strikkemasker! Hvor kult er ikke det?
Her har jeg bare embosset stempelet, uten noe mer, men hvor kult hadde det ikke vært å fargelegge maskene med feks Copics eller fargeblyanter, til et eget mønster? Det skal jeg teste snart!
Her har jeg laget 3 kort med bruk av det bakgrunnstempelet, sammen med stempler fra Papirdesign sine stempelplater, med strikking og kreativitet som tema!


På det første kortet har jeg embosset strikkemønsteret med hvit, på kraft-kartong + et av trykkene av et strikketøy det samme. Stemplet hovedmotivet med Hero Arts Intens black Ink på hvit kartong og stemplet det en gang til, hvor jeg så klippet ut banneren og monterte den over, så at denne ble ekstra fremhevet og kunne gå utenfor panlet. Teksten er også stemplet med samme sort og klippet opp i striper. Montert med mosegummi i mellom for dybde og pyntet med sequins uten hull fra Lucy.



På det andre kortet har jeg embosset strikkemønsteret med sølv, på sølv kartong. Det samme med strikketøyet og garnnøstene. Sist nevnte er fra en månedspakke fra Hero Arts. Så klippet jeg de ut. Teksten er fra en av Papirdesign platene og den er mattet med samme sølvkartong. Diesene brukt på rammen her er fra Pink Fresh Studio. Så montert alt med mosegummi og putetape. Tilslutt montert på "gratulerer", som også er fra Papirdesign. Her har jeg stanset ut en i sort og en i sølv, montert de litt skjeft slik at den sorte blir som en skygge. Til slutt litt pynt fra Lucy.  

På det siste kortet har jeg igjen embosset - denne gangen gull på gull-kartong. Strikketøyet og motivet er stempelet med et nytt gull-blekk fra Altenew, som er bare så lekkert  - og ikke minst super dekkende! Klipte de for hånd. Panelet er også her montert på kortbasen med mosegummi og motivene med putetape. Til slutt fant jeg noen små søte tekster fra Kort & Godt som er embosset med hvit, på gull-kartong. Og helt til slutt - tam-tam-tam - sequins fra Lucy

Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...