24. oktober 2019

Julen 2019 - luke nr 1: bare å hoppe i det!

 
Da har det allerede blitt 24.oktober og det er bare 2måneder igjen til julaften! Så da tenker jeg det er på tide å starte julesesongen her på bloggen - eller skal vi si hoppe i det..?
(..jepp, jeg vet jeg er dårlig på ordspill og sånt..dere får bare forsøke å holde ut mine litt spede forsøk på å være morsom..jeg er ingen komiker..jeg vet.. ;) )
Fra i dag og frem til jul, vil jeg ca annen hver dag, dele et juleprosjekt her på bloggen - totalt 24 stk frem til jul. Det vil i hovedsak være julekort og pakkelapper, men kanskje kommer det også noen andre prosjekter..
 
Jeg starter gjerne julesesongen allerede i august. Folk rundt meg syns det er galskap - men skal man bli ferdig, må man starte tidlig. Og - det er jo så koselig med juleprosjektene. Jeg rett og slett elsker julen!
 
 Det første jeg vil dele med dere, er et julekort. Denne søte skihopperen kommer fra stempelplaten "Ski-sons Greetings" fra My Favorite Things. Stemplet med Hero Arts Intens black ink på Bistol smooth og fargelagt med Caran d'Ache fargeblyanter. Til selve kortet har jeg først stemplet Hero Arts sitt fantakstiske "Star Light, Star Bright" bakgrunnstempel (årets absolutte favoritt!), på hvit Neenah 80lb kartong. Har brukt 3 forskjellige dye ink fra My Favorite Things og stemplet dette med ombre-teknikk.
Så har jeg brukt en die fra My Favorite Things til å kutte ut panelet. Denne gav samtidig de skrå kuttene langs kanten. Stanset så ut en sirkel og lagde en bakenforliggende shakerboks. Shakeren ble fylt med div sequinses fra Lucy. Den runde teksten er stanset ut med en die, som også kommer fra MFT. Montert teksten rundt shakeråpningen og gav den en strøk med Nuvo glitterpen. Montert skihopperen med putetape, for litt ekstra dybde og pyntet til slutt med noen gems.
Til slutt monterte jeg alt på en kortbase av Neenah 110lb kartong som måler på 4,25x5,5" 
 


 
Kreativ hilsen fra Kjersti

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...