21. oktober 2019

Sequins og gems som hovedmotiv



Som en siste finish, på omtrent alle kort, pynter jeg gjerne med sequins, gems,
Nuvo-dråper og lignende. Syns det er lekkert, skaper dybde og tilfører kortene "det lille ekstra".
Det er mange kortlagere der ut som er utrolig flinke på dette, akkurat rett mengde og på rett sted.
Selv syns ikke det er like lett bestandig - av og til blir jeg fornøyd - og av og til føler jeg at det ser litt "oppstilt" ut - som at man har prøvd litt for hardt.

Når jeg skal pynte, bruker jeg perlebrett fra Tri Trays. Dette er små trekantede skåler som jeg
heller pynten oppi og sitter og plukker derfra. de er lave så du har god oversikt over hva som ligger oppi og spissene på trekanten er perfekt når man skal helle resterende over i poser eller bokser igjen etterpå.

Ideen til dette kortet kom en dag jeg klarte å miste en flaske med Nuvo opp i perlebrettet, så hele skåla hoppet og det sprutet sequinser over alt... Det var mye som lå utover, men samtidig hadde mye samlet seg i et tilfeldig mønster oppå kortet jeg holdt på med - og det så bare så kult ut!
Nå passet ikke dette på kortet jeg holdt på med, men det gav meg ideen til dette kortet.


Bagrunnen her er laget med stencil og blekk fra Altenew. Så fant jeg frem en die fra My Favorite Things, for å kutte ut et panel. Denne die'en kuttet også de skrå snittene rundt kanten. Så stemplet jeg og embosset teksten, som er fra Norsk Stempelblad, med gull.
Så kom det kule.
Fant frem gull sequins uten hull og små halv-diamanter i forskjellige str. og la en passende mengde, i perlebrettet. Siden jeg ønsket de mer konsentrert og ikke spredd ut over hele kortet (som ved den eksplosjon), helte jeg det bare ut som en strek, på bakgrunnen.
Der de havnet, der ble de limt. Den eneste endringen jeg har gjort er å snu de som havnet opp-ned.
Så gikk jeg over og lagde masse små nuvodråper innimellom. Ble sånn passelig fornøyd med det. Skulle jeg laget dette kortet en gang til, kan det hende jeg hadde droppet det.
 Limte så på 3 diamanter og en pebbels-stjerne fra Rayher, rundt teksten (planlagt denne gangen!).
Til slutt monterte jeg panelet på en kortbase som er 4,25x5,5". Kartongen jeg har brukt her er Adriatic, fra Hero Arts.

 
Kreativ hilsen fra Kjersti

4 kommentarer:

  1. Det blir så flott med den siste finishen👍😍😍Bruker selv mye bling

    SvarSlett
  2. Dette var bare så kult <3 Elsker å bruke disse små herlighetene selv! Bruke de slik som hovedmotiv ble bare så fint <3 !

    SvarSlett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...