9. november 2019

Bursdagskort til slalomglad gutt

Lørdag 9.november i dag og etter en tid med stabilt kaldt vær, har det nå kommet en del snø her på Østlandet. Snø - noen jubler, andre "gråter". Jeg er veldig glad i snø, syns det både blir veldig pent ute med dette hvite teppet og jeg liker godt å stå på (nedover)ski - jeg er bare ikke fult så glad i snøen når årets første snøfall sammenfaller med fredagsrush på E6 ut av Oslo og et ønske om å komme seg fortest mulig hjem fra jobb ;) 
Gutten dette bursdagskortet er til vet jeg jubler om dagen og ønsker seg bare mer og mer!
 

Vel nå skulle ikke dette innlegget handle om hverken værsituasjon, fredagskø eller snø generelt - men om dette bursdagskortet og hvorfor jeg valgte akkurat de elementene jeg har valgt. Som sagt, han dette kortet er til, er veldig glad i snø - for da kan han stå på nedoverski! Jeg har blant mine stempler et par veldig søte stempelsett med bjørner og pingviner, som står på ski. Valgte en av bjørnene, som er fra My Favorite Things. Denne er stemplet med Hero Arts Intense Black ink, på hvitt og glatt aquarelle papir og har fargelagt han med Zig Real Brush Markers. Som en ekstra fargeforsterker og litt tekstur, har jeg i tillegg brukt fargeblyanter fra Caran d'Ache. Liker godt å blande forskjellige fargeleggingsmedium og fargeblyanter kan gi en fin ekstra tekstur, og kan stort sett brukes sammen med det meste. En investering i noen gode fargeblyanter - spesielt i de mørkere tonene (+hvit!) kan også være kostnadsreduserende. Da er ofte ikke behovet så sterkt for de aller mørkeste nyansene, i alle tusje-varianter, men man kan heller gå for de noe lysere tonene og så bruke fargeblyanter - på tvers av alle mediums - til de mørkeste skyggene. Det fungerer dårlig å blande for eksempel Copic eller Promarkers med Zig, Tombow eller Distress - både pga disse tusjenes egenskaper, men også papiret. Fargeblyanter kan brukes sammen med dem alle!

Etter å ha fargelagt motivet mitt, klippet jeg det ut for hånd. Det finnes dies til dette settet, men jeg syns det kan være like så greit å klippe for hånd. Som bakgrunn har jeg brukt to forskjellige bakgrunnsstempler. Disse   er stemplet hver for seg og så montert på kortbasen. Det ene er Snowflakes Tournabout fra Concord and 9th. Denne gangen har jeg stemplet alle 4 "rundene" - 3 med blekk fra My Favorite Things og en hvor jeg har embosset med sølv. Jeg har brukt og skrevet litt om bruken av disse stemplene før og legger ved noen linker til de innleggene her: Juleserien 2019, luke 6, Julenostalgi, Wreatth turnabout . Det andre bakrunsstempelet er Blanket Pattern, fra Hero Arts. Til denne har jeg valgt en Ombre stempelpute - også fra samme leverandør - slik at jeg fikk et flerfarget stempeltrykk. Stanset så ut en stor snøkrystall med en die fra Spellbinder og fargela denne med en sølv. Monterte så bjørnen, med putetape for dimensjon og med snøkrystallen bak, på bakgrunnen. Til tekst har jeg brukt et stempel fra Huldra Designstudio, som er stemplet på en hvit stripe av kartong. Gav denne så en vimpel-klipp i den ene enden, før den ble montert med putetape. Til slutt har jeg pyntet med noen sølv squinses, uten hull.
Så gjenstår det bare å se om mottakeren blir fornøyd :)
 
Kreativ hilsen fra Kjersti


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...