19. april 2020

Fill-in stempler


I dag har jeg 3 kort hvor jeg har brukt "Plaid" og "Blooms Fil-in stamp set" fra Concord & 9th.
Plaid er egentlig et helt vanlig bakgrunnsstempel, men som også har to striper med i settet, som gir en mulighet til å variere med både design og farger. Blooms Fil-in-stamp, er som navnet sier - et stempel hvor man fyller inn. Det vil si; først så stempler man farger rundt - og så har settet mange mindre stempler som man da bruker til å stemple blomstene inne i åpningene. Dette gir enorme muligheter i variasjon på hvor mange lag, farger etc man velger å stemple. Så med disse kan man bare ta frem alle favorittene sine og stemple i vei! Man kan også embosse for eksempel rundt eller kanskje bare blader og bær? Jeg har brukt disse stemplene noen ganger før, og har du lyst til å se de kortene også, kan du finne de her:
Bidrag til Ett Trykk  og Kort med Fill-in stamp

Blekket jeg har brukt er helt vanlig dye ink fra Gina K, Memento og My Favorite Things.
Etter å ha stemplet opp en hel haug med paneler er det bare å mikse og matche. Selvfølgelig kan man bruke panelet som en hel kortside, men her har jeg valgt å dele de. De to sorte og rosa kortene er to stemplede paneler, som er delt. Syns disse stemplede panelene er så flotte som de er, så for å ikke dekke de til har jeg valgt å holde teksten ganske enkel og kun litt forsiktig pynting med sequins.
Kortbasene er Neenah 110lb hvit kartong og kortene er 4,25x,5,5" med toppbrett.

En dag her tidligere skrev jeg at jeg sjeldent pynter inni kortene - men det har jeg faktisk gjort her! Riktig nok helt enkelt og bare brukt restestriper fra de stemplede panelene. Men - alle 4 sider pyntet ;)De mindre bildene viser detaljer og hvordan kortene er pyntet inni og på baksiden.
 





 

Kreativ hilsen fra Kjersti
 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...