30. oktober 2019

Julen 2019 - luke nr 4; stor pakkelapp


I dag har jeg ikke et kort, men en stor tag. Har rotet litt rundt i noen gamle permer og fant noen gamle akvarellark med en hel del ferdig fargelagte motiver, fra den tiden jeg fargela med Distress re-inkere. Hvis jeg skal tippe er det nok 8-9år siden de ble fargelagt. "Den som sparer, den har"..!
Må innrømme at det var en del der jeg ikke syns var like bra lenger. Kan jo huske hvor fornøyd jeg var med mange av de, den gangen - men så utvikler man seg - og selv om de ikke er direkte dårlige, ser jeg jo nå at de er litt "flate" i uttrykket. Mangler en del skyggelegging og som mye som er fargelagt med Distress, er de veldig duse. Tenkte jeg skulle forsøke å fikse på de - kanskje det kommer et innlegg om det etter hvert :)

Men - innimellom var det også et og annet motiv som fortsatt står seg - sånn som det jeg har brukt her. Stempelet er et gammelt stempel (blir lett det når det er fargelagt for 8-9år siden..) fra Papirgleder. Som forklart over her, fargelagt med Distress re-inkere og har high-lightet noen steder på motivet med hvit Gelroller. Klippet ut motivet og monterte det på en tag. Tagen fant jeg i resteboksen min og er fra et glitter-prosjekt i fjor - så da fikk jeg brukt opp enda en UFO! den er stanset ut med en die fra My Favorite Things og er fargelagt med Distress og "akrylblokk-trikset". Det vil si å enten dryppe litt blekk, eller klemme en stempelpute, mot en akrylblokk, spraye med vann og legge blokken over på papiret, med  blekket ned. Så lar man den ligge der noen sekunder, så¨blekket får trukket inn i papiret, løfter opp blokken og lar avtrykket tørke. Dette kan forresten ikke bare gjøres med Distress -  men alle vannløselige medium - dye ink, vannløselige tusjer osv. Som tekst har jeg stemplet en av mine absolutte julefavoritter - et skilt med tekst, fra Tove Svartkjønnli. Dette er fargelagt med Copic.
Både motivet og teksten er montert med putetape, for dimensjon. Etterpå stemplet jeg noen snøkrystaller fra Huldra Design, med det nye gullblekket til Altenew. Dette er et pigment blekk og dekker flott over alt fra hvit til sort. Og helt til slutt fant jeg litt bånd og knøt i hullet. 
Og siden jeg skal bruke den som pakkelapp, har jeg stemplet et stort til/fra-stempel på baksiden. 

Kreativ hilsen fra Kjersti

2 kommentarer:

  1. Kjempelekker ❤️ Alder har ikke noe å si.

    SvarSlett
  2. Helt enig - alder har ingenting å si - og spesielt til jul har jeg lett for å grave langt ned i stempelbunken og gjerne bruke de gode gamle stemplene - mange opp til 15-20år gamle :)
    Tusen takk <3

    SvarSlett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...