1. november 2019

Julen 2019 - luke nr 5; grønt julekort

 
I dag har jeg et skikkelig grønt kort!
Forrige helg var jeg på et scrappetreff og der fikk vi i treff-kittet en liten søt gnom. Jeg vet derfor ikke hvor han kommer fra - men søt er han!
 
Bakgrunnen består av to forskjellige bakgrunns stempler. Det stripete er fra My Favorite Things og er embosset med sølv, på hvit kartong. Det andre er et lekent bakgrunns stempel fra Hero Arts, med masse pakker. Dette er stemplet og embosset med hvit, på grønn kartong - også denne fra Hero Arts. Så har jeg brukt en hvit penn og fargelagt noen av de åpne feltene i stempelet, og noen steder er det også påført glossy. Arket med striper er montert rett på korte, mens arket med pakkestemplene er montert med mosegummi i mellom, for dybde.
Den søte gnomen er klippet ut og montert med putetape. Han har også fått litt glossy akkurat over ansiktet, for å fremheve dette. "God Jul" er dies fra Papirdesign  - tekst og skygge. Her har jeg stanset ut den hvite teksten 3 ganger og limt sammen for å gi den litt dimensjon, før jeg har montert på skyggen. Denne har jeg så klippet i to, da det ikke passet inn med en lang tekst. tilslutt fikk også denne et strøk av glossy. Helt tilslutt har jeg pyntet med noen grønne gems fra Studio Katia. Tok også det jeg hadde igjen av det sølvstripede arket og kuttet opp i strimler, som jeg har brukt til å pynte inni og bak, kortet 

 
Kreativ hilsen fra Kjersti

2 kommentarer:

  1. Tusen takk Else Lillian og håper dere hadde en super dag på treffet i går :)

    SvarSlett

Reste ATC’er - bruke opp og gjøre ferdig nr6

  Nå har jeg vært og gravd i restebollen igjen! Denne bollen tror jeg snart må være bloggens mest omtalte enkeltting på scrapperommet mit...